poniedziałek, 15 września 2014

Szumy nad Tanwią

Zwiedzając Roztocze odwiedziliśmy rezerwat "Nad Tanwią" i wodospady na rzece Jeleń i Tanew. Jest to jedno z najbardziej malowniczych miejsc na Roztoczu, które warto odwiedzić.

Początkowo idziemy lasem sosnowym i zastanawiam się gdzie te malownicze widoki, widać od czasu do czasu jakąś rzeczkę, ale żadnych wodospadów nie ma. Gdy kolejny raz wchodzimy na łąkę zaczynam się zastanawiać po co tu przyszłam.

W gminie Susiec w 1958 roku został utworzony rezerwat "Nad Tanwią" o powierzchni 41 ha. Rezerwat ten obejmuje najpiękniejsze fragmenty dolin rzeki Jeleń i Tanew wraz małymi wodospadami. W miejscowości Rebizanty na zakolu Tanwi  na odcinku 400 m znajdują się 24 progi wodne zwane „szumami”.

Przeszliśmy spory kawałek i dopiero wówczas między drzewami pojawiły się pierwsze progi wodne. Wzdłuż rzeki z jednej i drugiej strony prowadzi ścieżka. My udaliśmy się w górę rzeki co rusz obserwując kolejne progi.

W końcu zobaczyliśmy to co nam zapowiedzieli i teraz to się bardzo cieszę, że mam okazję zobaczyć takie mini wodospady zwane szumami.

Po dłuższym czasie dochodzimy do mostku, którym udajemy się na drugą stronę rzeki. Tu mamy czas wolny podczas którego można zamoczyć nogi lub tylko jeden palec jak ktoś się boi zimnej wody.

Następnie wyruszamy w drogę powrotną drugą stroną rzeki. Mamy okazję ponownie zobaczyć piękne progi wodne.

Po drodze mamy okazję zobaczyć jedno z drzew, którego korzenie przypominają głowę diabła.

Wzdłuż rzeki są ścieżki, ale w miejscach gdzie jest zbyt stromo wybudowano kładki, którymi spokojnie można iść.

Ostatnie widoki i odgłosy szumiącej wody mamy za sobą. Udajemy się do autokaru, aby jechać zobaczyć kolejny punkt programu.

Dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawiane komentarze.

1. Miejsce mi znane i gorąco polecam. Pięknie zrelacjonowana wycieczka. Zateskniłem za Roztoczem :) Pozdrawiam serdecznie :-)

2. Bardzo tam ładnie :) Myślę, że spodobałoby mi się na żywo :)
    Pozdrowienia :)

3. Ta dzikość natury jest przepiękna!
    Serdeczności :)

4. Byłam kilka lat temu i wydaje mi się, że zdjęcia nie są w stanie oddać uroku tego miejsca. Trzeba tam po prostu pospacerować:)

5. Witaj :)
    Nad Tanwią byłam lata świetlne temu. Jeszcze w podstawówce. :) Wspominam ten obóz harcerski z sentymentem. :)
    Pozdrawiam ciepło i dziękuję za odwiedziny.

6. Susiec to rodzinna wieś mojej babci. Wszyscy mówią, że tam jest bardzo pięknie, Twoje zdjęcia zaostrzają apetyt na wycieczkę w tamte strony :)

7. Ładnie, dość dziko. Przypomina mi to trochę Rospudę właśnie. Pozdrawiam :)

8. Piekne miejsce, takie tez bym chetnie zwiedzila. Lubie uroki natury. Nie wiem gdzie to jest dokladnie. Pozdrawiam :-)

9. Taki spacer to ja rozumiem, miejsce idealne na odprężenie :)

10. Kocham takie miejsca, pięknie !

11. I znów pospacerowałem po Roztoczu. Wspominam miło okolice, piękne krajobrazy i właśnie te szumy. Chciałbym tam jeszcze kiedyś pojechać.
    Pozdrawiam, ładna relacja.

12. Roztocze wciąż czeka na odkrycie. Już dwa razy przekładałem wakacje w tamtym rejonie. Może za rok wreszcie się uda.

13. Obrazki, jak z moich stron rodzinnych, chociaz ja zupelnie z innych stron:) Pozdrawiam serdecznie.

14. Przepiękne krajobrazy i wspaniałe zdjęcia.
    Bardzo dawno spacerowałam po Roztoczu.
    Pozdrawiam:)

15. Naprawdę pięknie:) Pozdrawiam:)

16. Fantastyczna trasa. Z wielką ochotą przeszłabym taką drogę wzdłuż szumiącej rzeki. Zdjęcia są wyjątkowe, przepiękne.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

18. Que maravillaaa que hermosa es la naturaleza.... Algunas imágenes se paracen mucho a Béjar. Me encanta ver correr asía el agua!!
    Preciosas fotos amiga;))
    Un beso.

19. Naturalnie piękne Roztocze. Pozdrawiam :)

20. Roztocze - kraina kompletnie dla mnie nieznana...
    Bardzo ładne pokazujesz miejsca w tym rejonie.
    Może kiedyś się wybiorę :-)
    Pzdr.

21. Byłam w tym roku, cudowne miejsce i o dziwo mało ludzi wtedy było:)

Serdecznie witam na moim blogu i bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione komentarze.
Komentarze od anonimów będą kasowane.