czwartek, 23 maja 2013

Ogrody pokazowe szkółki Kapias w Goczałkowicach - Stary ogród.

W ubiegłą niedzielę wybrałam się do Goczałkowic gdzie mieszczą się ogrody pokazowe szkółki Kapias. Jest to moja druga wizyta w tym miejscu. Mój spacer rozpoczęłam w Starym ogrodzie. Przyjechałam wcześnie, na otwarcie i była to bardzo dobra decyzja, bo poprzednim razem wybrałam się w południe i był taki tłok, że trudno było coś zobaczyć a zrobienie sensownego zdjęcia graniczyło z cudem. Tym razem w ogrodzie byliśmy we trojkę i nikt nikomu w drogę nie wchodził, można było w ciszy i spokoju nacieszyć się pięknym ogrodem. 
Stary ogród podzielony jest na małe części, można powiedzieć pokoje albo zaułki. W każdej części można spotkać coś innego, a zarazem ciekawego. Bardzo podobało mi się dobranie roślin i połączenie ich z różnymi formami ozdobnymi w postaci ciekawych murków, altan, mostków, ławek czy małych form jak butelki, doniczki czy inne detale. Tym razem ogród oglądałam wiosną, następnym razem wybiorę się jesienią któregoś roku, aby zobaczyć ogród o innej porze roku.  













































































Tu jeszcze dodam, że mój stary aparat wyzionął ducha i wizyta w Goczałkowicach była jednocześnie chrztem mojego nowego aparatu. 

Dziękuję Wam serdecznie za wizytę i pozostawione komentarze.

28 komentarzy:

  1. Ale tam ładnie! :) Nowy aparat bardzo dobrze się spisał! :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogród daje niesamowite możliwości kreowania swojej wizji.Kto nie chciałby mieć podobnego jak na którymś ze zdjęć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy chce mieć ładny ogród i każdy ma inną wizję pięknego ogrodu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Avelino!!! bylam w Goczalkowicach dwa lata temu i wlasnie w jesieni, ogrod i nowy i stary byl przepiekny!!! a wiosennie tez jak widze sie prezentuje wspaniale, miejsce godne polecenia by zrelaksowac sie i nabrac ochoty do prac we wlasnym ogrodku...pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem już sobie obiecałam, że pojadę tam jesienią. Dwa lata temu tez tam byłam ale wiosną :)
      pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękny wiosenny ogród i śliczne zdjęcia! :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny ogród!
    Nie byłam i już zapisałam sobie, że to jest miejsce, które trzeba odwiedzić.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłem jesienią na festiwalu Dyni. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne zdjęcie, cudowny ogród, lubię odwiedzać takie miejsca:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie się wszystko podoba , bo nie mam własnego ogrodu,a zawsze chciałam mieć. W tym roku zrezygnuję nawet z sadzenia kwiatów na balkonie. Nie byłoby komu podlewać w razie czego.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wyobrażam sobie życia bez kwiatów i ogrodu.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Mnie też! nie mam ogrodu, to takie nie spełnione marzenie, ładnie, zielono, nastrojowo..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to często nas zabierasz wirtualnie do ogrodów wilanowskich.

      Usuń
  10. ...pewnie się powtórzę, ale co tam..Czarodziejskie Ogrody istnieją na prawdę :)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aparat w Twoich rekach spisal sie swietnie. Miejsce podoba mi sie, a te wszystkie kompozycje ogrodowe - bajeczne.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze na zakup nowego aparatu :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  12. Aparat spisał się świetnie.
    Znam ogród Kapiasów. Byłam tutaj dwukrotnie.
    Jestem zachwycona Starym i Nowym ogrodem.
    Dwa tygodnie temu prezentowany był w programie "Rok w ogrodzie".
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie oglądam telewizji, to niestety nie widziałam programu za to ciesze się, że mogłam zobaczyć ogrody Kapiasów na własne oczy.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Byliśmy w Ogrodach w czwartek a ja już chcę wrócić... TAM JEST PIĘKNIE :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wróciliśmy na początku lata, ale już planuję wizytę jesienią, te ogrody uzależniają :))

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie witam na moim blogu i bardzo dziękuję za Wasze odwiedziny i pozostawione komentarze.
Komentarze od anonimów będą kasowane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...